Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2007

Κοιμισμένη ψήφος

Το ομολογώ, είχα φάει κάπως βαριά... Είχα πιει και κάτι σαμπάνιες... Ήταν το γαμήλιο πάρτι του αδερφού μου βλέπετε... Λίγο η κούραση της προετοιμασίας, λίγο η συγκίνηση, λίγο το φαγητό και το ποτό, ήμουν σε κατάσταση αποσύνθεσης. Η σκέψη του ορθοπεδικού στρώματός μου έμοιαζε ασύμμετρη απειλή... Η επίσκεψη του διεστραμμένου Μορφέα ήταν αναπόφευκτη. Όταν σας έλεγα ότι αυτές οι εκλογές μου έχουν δημιουργήσει μεγάλο άγχος και ότι είμαι πρώτη φορά στη ζωή μου τοοοσο αναποφάσιστη, το εννοούσα. Και καλώ ονειροκρίτες, οραματιστές και αλαφροΐσκιωτους να δώσουν μια ερμηνεία στο sience fiction όνειρό μου. Βρισκόμουν σε ένα μέρος, "κυβικών" σταθμού μετρό Συντάγματος και προχωρούσα προς τις κυλιόμενες σκάλες εισόδου-εξόδου. Αυτό το "μέγαρο", λέει, ήταν το μέρος που ψηφίζαμε. Από τη μία άκρη του σταθμού ως την άλλη υπήρχαν δεκάδες κυλιόμενες σκάλες στη σειρά. Άλλες ανέβαιναν, άλλες κατέβαιναν. Οι σκάλες, λοιπόν, χωρίζονταν σε ενότητες. Παιδεία, Οικονομία, Εξωτερική πολιτική, Κοινωνικά θέματα, Περιβάλλον... ΟΚ! Σαφώς επηρεασμένη από το debate... Στο πλάι κάθε σκάλας (εκεί που υπάρχει εκείνο το μαύρο λάστιχο που παίζει το ρόλο της κουπαστής) υπήρχαν πλαστικοποιημένα χαρτιά με τις προτάσεις του κάθε κόμματος που συμμετέχει στην εκλογική διαδικασία. Μπερδεμένη και αγχωμένη, ανεβοκατέβαινα τις σκάλες, ψάχνοντας έστω και μια προεκλογική πρόταση-υπόσχεση που να με εκφράζει. Είχα αποφασίσει να ψηφίσω το κόμμα του οποίου, έστω και αυτή η μια πρόταση θα με έκανε να νιώσω αισιοδοξία για το μέλλον της χώρας μου. Ομως οι σκάλες ανεβοκατέβαιναν με μεγάλη ταχύτητα και δεν προλάβαινα να διαβάσω τίποτα! Είχα γουρλώσει τα μάτια μου και αναζητούσα αυτή τη μια λέξη που θα μου υποδείκνυε ποιο ψηφοδέλτιο θα βάλω στο φάκελο. Όλα ήταν τόσο θολά και συγκεχυμένα... Όμως, προσπαθώντας να βγάλω άκρη από τα συμφραζόμενα, άρχισα να αποκλείω τα κόμματα που έλεγαν ψέμματα στην ψυχή μου και κρατούσα όσα με (ψιλό)εξέφραζαν προκειμένου να φτάσω στον τελικό νικητή! Πρέπει να ανεβοκατέβαινα για ώρες, όταν είχα αποκλείσει όλα τα κόμματα εκτός από το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ. Το δίλημμα αηδιαστικά μεγάλο... Αν ψήφιζα ΣΥΡΙΖΑ θα ήμουν πιστή σε εκείνο που είχα δηλώσει στον εαυτό μου, ότι θα ψήφιζα ένα μικρότερο κόμμα με σκοπό να τιμωρήσω τα δύο μεγάλα. Από την άλλη ήμουν σχεδόν σίγουρη ότι όλοι -όπως και εγώ- όταν φτάσουν μπροστά στην κάλπη θα κάνουν την ίδια μαλακία. Θα ψηφίσουν πάλι έναν από τους δύο για να μην βγει αντίστοιχα ο άλλος. Το "αγγελάκι" ψήφιζε Αλαβάνο. Μου έλεγε να σταθώ στο ύψος μου και σε αυτό που είχα αποφασίσει από την αρχή και να δώσω ένα μάθημα σε εκείνους που αλλάζουν με πάσες την εξουσία. Το "ανθρωπάκι με τα κερατάκια και την ουρίτσα" ψήφιζε "Νέα Αλλαγή". Ξεφώνιζε πως αν δεν ψηφίσω ΠΑΣΟΚ θα βγει ξανά ο "Μπούλης"....
Ένιωθα το κεφάλι μου έτοιμο να εκραγεί. Από μέσα του θα ξεχύνονταν προτάσεις, κόμματα, εξαγγελίες και ανεκπλήρωτες υποσχέσεις...
Έφτασα στην τελευταία σκάλα που κατέβαινε και σε οδηγούσε σε ένα δωμάτιο στο οποίο έπρεπε -επιτέλους- να ψηφίσεις. Μπήκα. Βγήκα σαν το ζόμπι.
Νόμιζα ότι όλοι με κοιτούσαν με αηδία και ντρεπόμουν φριχτά. Ένιωθα πως ήμουν τόσο κόκκινη που μια μπορντό σάλτσα έμοιαζε να ξεχύνεται από το μυαλό και την ψυχή μου. Δεν είχα ακούσει το αγγελάκι. Μα περισσότερο ντρεπόμουν γιατί και οι δύο υποψήφιες εκδοχές στο μυαλό μου μεταφράζονταν ως "ψήφοι τιμωρίας". Δεν είχα αποφασίσει ποιον θέλω στο τιμόνι της χώρας μου, αλλά ποιον θέλω να πετάξω στη θάλασσα. Και το χειρότερο ήταν ότι μετά από αμέτρητες ώρες προεκλογικού ανεβοκατεβάσματος δεν είχα βρει κανέναν που να θεωρώ ικανό να κατευθύνει σωστά το καράβι... Ξύπνησα και ήμουν ακόμα πιο μπερδεμένη. Και ακόμα είμαι. Ίσως να πάω στον σταθμό του μετρό και εκεί, πάνω σε κάποια κυλιόμενη σκάλα, να βρω την απάντηση που ψάχνω.

Υ.Γ. Σας είχα προειδοποιήσει πως αυτό το blog είναι ένα ταξίδι μέσα στο μυαλό μου. Απλά ξέχασα να σας ενημερώσω για το ανισόρροπο της κατάστασης...

16 σχόλια:

Μάνος είπε...

Δεν νομίζω στην τελική ότι χρειάζεται και τόση σκέψη πια. Το τι θα κάνουν μετά είναι ψθλομονόδρομος. Εμείς απλά επιλέγουμε τον πιο συμπαθητικό σε μας... Έτσι πάντως όπως σε διάβασα μάλλον στο ΠΑΣΟΚ θα το ρίξεις. Δεν βαριέσαι...

Μιλ1 είπε...

Φίλε Μάνο welcome to my blog!
Aυτό ακριβώς εννοούσα όταν έγραφα "δεν είχα βρει κανέναν που να θεωρώ ικανό να κατευθύνει σωστά το καράβι"... Και αυτό γράφω και στο πρώτο κείμενο που δημοσίευσα στο blog μου. Τα προγράμματά των κομμάτων, αλλά και οι μετεκλογικές τους πράξεις είναι κάτι σαν τα quiz "Βρες τις διαφορές".
Οσο για το ΠΑΣΟΚ, λες να βγει προφητικό το όνειρο; (Χα Χα!)
Ενα είναι βέβαιο. Οτι η παρούσα κατάσταση δεν με ικανοποιεί.
Από κει και πέρα... μάλλον θα ποντάρω στην έμπνευση της στιγμής!

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Μιλένα, ελπίζω να πέρασες καλά στο γαμήλιο πάρτυ του αδερφού σου και εύχομαι ολόψυχα να ζήσουν τα παιδιά! Για το πολιτικό σου δράμα έχω να σου πω πολλά αλλά τώρα βαριέμαι γιατί είναι και αργά! Θα σου πω αύριο.

Μιλ1 είπε...

ΟΚ Βασίλη! Θα περιμένω με ανυπομονησία τα σχόλιά σου μήπως και ξορκίσω τους εφιάλτες!
Οσο για τις ευχές σου, σε ευχαριστώ πολύ!
Και στα δικά μου με έναν καλό... Μύθο!!!

spy είπε...

FILI MILENA
SINEXISE TA ONEIREMENA SOY TAKSIDIA!!!
P.S.: ME KAPION...MYTHO MAZI, VEVEOS-VEVEOS!!!
KALA NA PERNATE!!!

Desposini Savio είπε...

είναι αυτό που λένε.. "θα σου'ξηγήσω το όνειρο.."
δύσκολα τα πράγματα αγαπητή μου, τα διλήμματα μεγάλα, σε καταλαβαίνω.
στον ξύπνιο μου επιλέγω το δικό μου αγγελάκι, γιατί φέτος για πρώτη φορά θα τους στείλω όλους στο γεροδιάολο.
συγνώμη για το ελεύθερο της έκφρασης, ελπίζω να "μη με κόψεις". όσο περνούν οι μέρες είμαι όλο και περισσότερο χαρούμενη για την επιλογή μου. για πρώτη φορά μετά από χρόνια.
καλώς σε βρήκα!

Μιλ1 είπε...

Desposini Savio καλώς ήρθες!

Σιγά μη σε "κόψω"!
Αντιθέτως, νομίζω πως το σχόλιό σου με βοήθησε να ξεκαθαρίσω κάπως το τοπίο και να πλησιάσω λίγο το προσωπικό μου αγγελάκι! Ελπίζω η επήρρειά του να κρατήσει ως την Κυριακη!
Τρέχα στην κάλπη και δώσ' τους μια γερή κλωτσιά.
Εστω και με ένα πόδι!

Φιλιά,
Εύχομαι να γίνεις γρήγορα καλά!

Μιλ1 είπε...

Spy καλώς ήρθες στην παρέα μας!
(by the way, ελπίζω να μην ήρθες να κατασκοπεύσεις...)!

Θα ακολουθήσω τη συμβουλή σου γιατί δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα καλύτερο!!!
Ασε! Μυθικές στιγμές...

Να περνάμε καλά κι εσύ καλύτερα!

Spitogata είπε...

Το δίλημμα των ημερών...
Απ΄ την Κική και την Κοκό ποια να διαλέξω.

Είναι απαράδεκτο η ψήφος πλέον να μην είναι προτίμησης , αλλά αντίδρασης.
Σε συμβουλεύω να την ρίξεις εκεί που πραγματικά θέλεις, για να μην σε κυνηγάνε οι εφιάλτες τύπου "μια μπορντό σάλτσα έμοιαζε να ξεχύνεται από το μυαλό και την ψυχή μου".

Αν πάει και εκεί που πονάει περισσότερο...ακόμα καλύτερα!

AVRA είπε...

:-))

καλημερα!

Μιλ1 είπε...

Καλημέρα και σε σένα Avra!
Καλώς ήρθες!
...και να μας ξανάρθεις! :-)

the navigator είπε...

Κάπως σαν το μυαλό του Τζων Μαλκοβιτς, ε ??? Χμμμμμ....Πάντως πρέπει να ομολογήσω ότι η φαντασία σου είναι απελπιστικά κοντά στην πραγματικότητα...Μόνο για το μπορντό δεν ξέρω...ποια να είναι η σχετική σημειολογία άραγε...? Ας είναι...και εγώ έχω συχνά υπερβατικές εμπειρίες την περίοδο των εκλογών...οι πιο πρόσφατες καταγράφηκαν και στο δικό μου μπλογκάκι προς καταστροφή και άλλων πρότερα ισορροπημένων προσωπικοτητων...

καλώς σε βρήκα λοιπόν...

Μιλ1 είπε...

Καλώς ήρθες στην παρέα μας Navigator!

Δεν κρύβεται τίποτα πίσω από το μπορντώ.
Απλά είναι το χρώμα της ντροπής που θυμίζει σαπισμένη (πηχτή) κόκκινη σάλτσα! (πολύ ποιητικό.... ε;)
Λένε ότι τα όνειρα είναι προέκταση των ανησυχιών και των επιθυμιών μας.
Αν φας και κάπως βαριά... άστα!!!

Heliotypon είπε...

Το δίλημμά σου είναι και δικό μου, αλλά έχω αποκλείσει και τα δύο μεγάλα. Μεταξύ των μικρών παίζεται (όχι των δεξιόστροφων, βεβαίως, βεβαίως...). Στα μεγάλα αξίζει μια άγρια σφαλιάρα, μπας και συνέλθουν από τον λήθαργο της εξουσίας! Και για μεν τους "αρχηγούς" τους, τέλος πάντων, παιδιά είναι θα μεγαλώσουν, αλλά αυτό το σαβουρομάνι που κουβαλάν μαζί τους τι το θέλουν;

Μιλ1 είπε...

Heliotypon καλώς μας ήρθες!
Πολύ ωραία είναι αυτά που λες, αλλά φοβάμαι πως το όνειρο που είδα είναι μια πιστή αντιγραφή της πραγματικότητας. Γκρινιάζουμε, επαναστατούμε, βρίζουμε, αλλά στο τέλος τρέμουμε μη "βγει" ο ένας και το ρίχνουμε στον άλλον...
Εφιάλτης ή όχι...
...είναι η ερμηνεία στον ονειροκρίτη.

spy είπε...

FILI MILENA FILE MYTHOS
EXO KATI APORIES K TIS KATETHESA STO BLOGG MOY..
MIPOS MPOREITE NA ME VOHTHISETE NA TIS LISO GIATI EXO BERDEYTEI?
KALI SAS MERA!!!